21 mars 2009

90. Nr 178 Magiskt Eller Mystiskt

Spermie har date med ett ägg.

8 kommentarer:

Olga T sa...

?? Var har du varit nu? I en operationssal eller i en bok eller...? Bok gissar jag på.

Maria Thorbjörnsson sa...

Hualigen-va e det för nåt-eller e det ett frö som grott.......
Ha det...Maria i Sennan

Marie sa...

Detta är ett foto jag tagit på en tavla vi har på jobbet. En vacker tavla som visar hur livet börja. Från date mellan spermie och ägg till celldelning, fosterimplantation och växt till slutlig födelse av ett barn. Lennart Nilsson är "pappa" till alla bilderna på vår tavla.Fint och magiskt i mina ögon, embryolog som jag är ;-)

Olga T sa...

Kul att du gav oss den informationen. Bilden gav verkligen upphov till tankar. Kul tolkning på temat!!

Ninni sa...

Vackert! Och roligt att få veta vad det är, för det var inte lätt att se. Bra tolkning!
Kram Ninni

Maria Berg sa...

Aha, jag fick svar på min fråga. En tavla. Men vem är mamma?

Jo, det är ett mysterium att det verkligen bara så där funkar!
/MB

annalarssonphotography sa...

Härligt mystiskt! :)
Ljuvlig tolkning!

Ha en fin dag :)
Kram Anna

Della sa...

Jag undrade just vad det var. Hade aldrig kunnat gissa.
Bra tolkning på magiskt/mystiskt.